Eilen kävin kaupungilla asioilla ja samalla nauttimassa puoli lasia viiniä mukavassa kuppilassa. Päihdyin välittömästi ja huppeli kesti kivasti loppuillan. Siis puoli lasia punkkua. PUOLI LASIA.
Nyt on vähän hutera olo. Liekö syynä se puolikas lasillinen makoisaa viiniä vai vauvan yöherätykset....
Derp.
Hyvää lauantaita <3
// I got drunk from a half glass of wine. And now I have a hangover. That is so lame.
lauantai 18. tammikuuta 2014
keskiviikko 15. tammikuuta 2014
Äidille ihmeteltävää, taas.
Postiluukusta tipahti kirje, jossa kerrottiin kouluunilmoittautumisaika ja webosoite, jossa sen voi tehdä. Vaikea uskoa, että meidän vauva, meidän pieni bambisilmä on siinä iässä. Vastahan me odotimme häntä syntyväksi! En tiennyt, että aika voi juosta tällaista vauhtia. Sitä tärkeämpää onkin muistaa pysähtyä ja tarttua hetkeen.
Minun pieni siili on kohta koululainen <3
Minun pieni siili on kohta koululainen <3
maanantai 13. tammikuuta 2014
Blogikatko
Blogi on ollut paitsiossa viime aikoina. Iltaisin, kun lapset ovat nukkumassa, ollaan kulutettu sohvanpohjaa katsomalla Game of Thronesia. Saimme joululahjaksi ensimmäisen tuotantokauden ja sehän koukutti välittömästi. Aiemmin ei jostain syystä ollut tullut katsottua, vaikka sarja on televisiostakin näkynyt. Toinen kausi piti ostaa saman tien hyllyyn ja nyt on menossa kolmas kausi, jota katsomme koneelta HBO nordicilta.
Olenko tullut koskaan maininneeksi, miten nörttejä olemme? Enkö? No, olemme hillittömiä nörttejä O.O
Ei ole jäänyt aikaa nörttinä olemiselta bloggailulle. Lisäksi päivisin nautin lasteni seurasta liikaa jaksaakseni avata konetta ja keskittyä kirjoittamiseen. Ollaan pelattu UNOa enemmän kuin laki sallii (esikoinen sai joululahjaksi) ja ollaan myös opetettu perinteisiä korttipelejä lapsille. Ajatella, että ovat jo niin isoja, että voidaan pelata korttia <3
Tämmöistä täällä. Hyvää <3
Ihanaa alkanutta viikkoa <3 Nauttikaahan talvesta! Pakkaset saapuivat viimeinkin ja kunnolla lunta pulkkailua varten <3
// Haven´t been able to write my blog. Being too busy watching Game of Thrones at nigths with the Hog and playing cardgames with children by days. Sorry folks.
| Muuri |
Olenko tullut koskaan maininneeksi, miten nörttejä olemme? Enkö? No, olemme hillittömiä nörttejä O.O
| Khal Drogo. |
| Ned Stark |
| Khaleesi Daenerys Targaryen |
| Dany |
| Tyrion "Peikko" Lannister |
Ei ole jäänyt aikaa nörttinä olemiselta bloggailulle. Lisäksi päivisin nautin lasteni seurasta liikaa jaksaakseni avata konetta ja keskittyä kirjoittamiseen. Ollaan pelattu UNOa enemmän kuin laki sallii (esikoinen sai joululahjaksi) ja ollaan myös opetettu perinteisiä korttipelejä lapsille. Ajatella, että ovat jo niin isoja, että voidaan pelata korttia <3
Tämmöistä täällä. Hyvää <3
Ihanaa alkanutta viikkoa <3 Nauttikaahan talvesta! Pakkaset saapuivat viimeinkin ja kunnolla lunta pulkkailua varten <3
// Haven´t been able to write my blog. Being too busy watching Game of Thrones at nigths with the Hog and playing cardgames with children by days. Sorry folks.
perjantai 3. tammikuuta 2014
Uusi vuosi, uudet kujeet!
No ei oikeesti mitään uutta, ainakaan vielä. Katselin tuossa aikaa taaksepäin ja havaitsin, että meidän elämässä ei taida sellaista jaksoa olla, ettei olisi jokin uusi tuuli puhaltanut jostain suunnasta. En voi valittaa <3
Vuosi 2012 alkoi sillä, että jäin saikulle ja lopulta sanouduin irti vakityöstä. Alkoi itsetutkiskelun ja rauhoittumisen aika. Mitä enemmän tutkin itseäni ja omia tuntojani, kuuntelin tarpeitani ja kehoani, sitä kiivaammalla tahdilla masennus ja syömishäiriö talttuivat, kunnes jäljellä oli vain muisto niiden ikeestä, taisteluarpina sielussa.
Parisuhdepuolella alkoi jälleen kukoistaa. Horroksessa ollut intohimo ja rakkauden palo leimahtivat jälleen liekkeihin <3
Hain keväällä opiskelemaan ja ilokseni pääsin sisälle. Kesän lopussa (2012) tulin raskaaksi. Loppuvuosi kului opiskellessa ja uutta ihmettä odotellessa.
Vuosi 2013 alkoi niinikään tasaisissa merkeissä opiskelun ja odotuksen parissa. Lapsia hoidin kotona niin paljon kuin mahdollista. Valmistauduin synnytykseen.
Keväällä pienokainen sitten saapui <3 Luomusynnytyksestä jäi kaunis ja voimaannuttava muisto! Kuuma ja ihana kesä tuli ja nautin täysin rinnoin koska maito hahhaha valosta, vauvantuoksusta ja ihanasta elämästä!
Syys toi uusia tuulia, kun ostimme ensiasunnon ja muutimme uuteen kotiin <3. Esikoinen aloitti eskarin <3 Loppusyksy/alkutalvi meni sairastellessa. Joulu tuli kuin varkain ja oli oikein kaunis ja nautinnollinen juhla.
Nyt on uusi vuosi. Vuosi 2014. Mitä se tuo tullessaan, sitä en tiedä, mutta olen avoimin mielin suuntaamassa kohti tulevaa. Asiat menevät kuin niiden pitääkin mennä. Viimeiset vuodet ovat opettaneet minua toisaalta ottamaan ohjat omiin käsiini ja toisaalta luottamaan siihen, että elämä kantaa, kaikkea ei voi eikä pidä hallita. Asiat järjestyvät aina parhain päin. Se ei tarkoita, etteikö elämässä voisi olla karikoitakin, mutta lopulta tullaan aina huomaamaan, etteivät karikot ole pelkästää pahasta. Ehkä karille ajo antoi tilaisuuden pysähtyä pohtimaan omia tarpeita. Ehkä karilla seisoessa näki uusia suuntia, mitä ei nähnyt kun seilasi virran mukana. Ehkä karikolla ollessa sai rakennettua uuden uljaamman aluksen ja otettua uuden, paremman suunnan.....
Ajattelin ensi kertaa elämässäni tehdä uuden vuoden lupauksen. Lupaan pyrkiä aina parempaan, niin äitiydessä, vaimoudessa kuin muissakin elämän osa-alueissa. Lupaan luottaa, lupaan heittäytyä hetkeen. Lupaan arvostaa itseänikin.
Hyvää uutta vuotta lukijoille <3
maanantai 23. joulukuuta 2013
Mä hiljentyä jouluun tahtoisin
Huomenna on joulu. Ihanaa rauhoittua ja keskittyä vain yhdessäoloon. Saamme jouluaattoiltana kahvivieraita vanhemmistani, veljestäni ja siskostani miehineen. Ehkäpä joulupukki käy tuomassa lahjat tuolloin. Joulupäivänä saamme samasta seurueesta päivällisvieraita. Koti täyttyy naurusta, haipakasta ja hauskanpidosta, niin kuin jouluna kuuluukin. Tapaninpäivän viettänemme omassa ylhäisessä yksinäsyydessämme ydinperheen kesken.
Veljeni on viettänyt meillä enemmänkin aikaa, koska kotonaan oli suuri remontti meneillään. Hän piti majaa meillä viikon verran. Meillä oli kyllä hauskaa!
Joulukuu on kulunut pääasiassa sairastellessa (Puuskupuh on jälleen antibioottikuurilla korvatulehduksen vuoksi), vaikka on kuukauteen mahutnut paljon ihania hetkiäkin, kuten pikkujoulut, joita vietimme itsenäisyyspäivänä, esikoisen eskariryhmän joulujuhla ja Jumppiksen päikkyryhmän puurojuhla. Olen nautiskellut glögiä monta kymmentä mukillista, paketoinut lukuisia paketteja illan pimeydessä lasten jo nukkuessa ja nautiskellut kynttilöiden tunnelmallisesta tuikkeesta.
Laatikot ovat valmiina pakasteessa, rosolli pilkottu (kiitos rakas mieheni, joka jaksaa <3), nougatkakku hyytymässä, piparit paistettu ja syöty hahhah, kotikalja pantu, limput pyöritelty, lahjat säkeissä, joulupuu on rakennettu, koti koristeltu. Vielä viimeinen silaus siivoilun suhteen, niin päästään joulun viettohon.
Rauhaisaa joulua <3
perjantai 13. joulukuuta 2013
Jotain ajankohtaista
Jouluhan se lähestyy ja siitä pitäisi kai puhua blogissakin? Pitäisi kerätä kollaasi himotuimmista joululahjaideoista ynnä muuta. Mutta kun ei. Ei irtoa. Jouluradio soittaa jeesushöttöä ja mä koetan sietää sen. Mä olen jouluihminen sillä tavalla, että mä pystyn luomaan joulun vaikka keskellä kesää jos niikseen tulee. Joulu ei ole pelkästään lahjoja ja kimallusta, vaan joulu on ihmisen sisässä. Mä inhoan joulumaa- laulua, mutta harmikseni siinä on vallan mainio viesti: joulumaa jos jokaiselta löytyy sydämestä, joulumaa on ihmismielen rauhan valtakunta.
Tietysti mä lahjon läheisiäni, laitan jouluruokaa pöytään ja koristelen kotia jouluiseksi, mutta tosiasia on, että se, mikä joulussa on parasta; rauhoittuminen perheen kanssa, sydämen- ja mielenrauha, hyvä tahto ja lämpö, eivät ole riippuvaisia joululahjoista eivätkä jouluruoista. Eivät edes päivämäärästä. Minä tavoittelen sellaista ikuista joulua sisääni. Mutta jos joku ei muulloin ehdi, niin on hyvä, että edes 24.-26.12. ehtii olla hyväntahtoinen, rauhoittua, viettää aikaa perheen kanssa ja nauttia elämästä.
Arkisempaa asiaa: kuume. Ensin oli Tomeranssilla, sitten Puuskupuhilla ja nyt Jumppatuulla. Mieskin sairasti pari työpäivää kotona. Korkea kuume, päänsärky ja huono olo; näillä oireilla ovat pienimmät sairastaneet kuluneella viikolla. Johan siitä edellisestä epidemiasta (oksutaudista) oli viikko pari aikaa \o/ Katotaan, saako tauti minutkin petiin.
// Christmas is nearly here. Remember to have a nervous breakdown while trying to make a warm and beautiful christmas for you and your family. Remember to get the most wanted gifts and decorate the christmastree symmetrically with trendiest colours. Don´t forget bling-bling, bing-bong, tinkerbells ding-dong and go crazy listening christmas carols, that are saying something about peace and good will. Try hard to remember where you have heard the word "peace" and give up, ´cause you just cannot recall the meaning of that weird term.
Kuvat täältä ja täältä ja täältä.
maanantai 9. joulukuuta 2013
Saanko esitellä?
Design House Stockholmin Cord Lamp
En niin millään malttanut odottaa päivänvaloa että saisin parempia kuvia. Minäkö malttamaton? En kai?
On se maGee <3Ja kävi hyvä(?) säkä, kun sattui niin, että Vepsäläisen myyjärouva onnistui hajottamaan valaisimessa valmiina olleen polttimon eikä varastosta löytynyt uutta tilalle, että sain mukavan alennuksen tuotteesta.
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)




